همه چیز در مورد سامانه یکپارچه خودرو آبان 1401

همه چیز در مورد سامانه یکپارچه خودرو آبان 1401

همه چیز در مورد سامانه یکپارچه خودرو آبان 1401

در این مطلب همه چیز در مورد سامانه یکپارچه خودرو آبان 1401 معرفی می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

 

اهمیت استفاده از خودرو در زندگی امروز بر کسی پوشیده نیست.

داشتن خودرو شخصی به دلیل همیشه در دسترس بودن، نبود مشکلات مسافرین در وسایل حمل و نقل عمومی و … خواسته هر خانواده است.

در سال های اخیر با وجود توسعه صنعت خودرو سازی در کشور ایران، قیمت خودرو ها افزایش یافته است.

 

 

همه چیز در مورد سامانه یکپارچه خودرو آبان 1401 - متن 1

 

امداد خودرو امدادچی، با خدمات شبانه روزی در سراسر ایران

 

همه چیز در مورد سامانه یکپارچه خودرو آبان 1401

دلایل افزایش قیمت خودرو در بازار داخلی

از آنجایی که بخش قابل توجه ای از قطعات خودرو های تولید داخل مستقیما از بازار جهانی وارد ایران می شود؛

به دلیل تحریم ها و کاهش ارزش ریال، هزینه تامین قطعات افزایش یافته در نتیجه هزینه نهایی یک دستگاه خودرو افزایش می یابد.

به همین دلیل تهیه خودرو برای مخاطبین آن که اغلب جوانان هستند دشوار شده است.

 

 

همه چیز در مورد سامانه یکپارچه خودرو آبان 1401 - متن 2

همه چیز در مورد سامانه یکپارچه خودرو آبان 1401

 

همه چیز در مورد سامانه یکپارچه خودرو آبان 1401

ثبت نام ایران خودرو

به منظور ثبت نام در سامانه اینرتنتی ایران خودرو از آدرس اینترنتی زیر استفاده کنید:

https://customer.ikco.ir

در این سامانه علاوه بر ثبت نام، می توانید کلیه مراحل پس از ثبت نام را پیگیری فرمایید.

این سامانه متعلق به شرکت ایران خودرو است و آن را  میز خدمت مشتری نامیده اند.

اهداف ایران خودرو از راه اندازی میز خدمت مشتری:

  • ارائه خدمات در زمينه پيگيری و تكميل مراحل ثبت نام تا مرحله تحويل خودرو به مشتری ارائه گرديده است تا كليه خدماتی كه لازم است تا مشتری فرآيند های ثبت نام خود را تكميل نمايد بدون مراجعه به نمايندگی اقدام نمايد .

  • در ميز خدمت مشتری با توجه به اصل شفافيت و گنجاندن بخش های متنوع نظير سوالات متداول و استعلام ثبت نام و سوابق پيامك های اطلاع رسانی سعی شده است به ابهامات و پرسش های مشتريان پاسخ داده شود تا خدایی ناكرده حقی از مشتريان محترم شركت ايران خودرو تضييع نگردد .

     

همه چیز در مورد سامانه یکپارچه خودرو آبان 1401 - متن 3

همه چیز در مورد سامانه یکپارچه خودرو آبان 1401

 

همه چیز در مورد سامانه یکپارچه خودرو آبان 1401

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

این وب سایت به منظور فروش خودرو از تمامی برند های خودور داخلی راه اندازی شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده خودرو های موجود در زمان ثبت نام از آدرس زیر استفاده کنید:

https://sale.iranecar.com

 

یدک کش 24 ساعته در سراسر ایران

 

برای آگاهی از شرایط مجاز شدن در ثبت نام از بخش شرایط مجاز ثبت نام کنندگان اقدام فرمایید.

 

همه چیز در مورد سامانه یکپارچه خودرو آبان 1401

در حال حاضر شرایط به شرح زیر است:

  • انطباق همزمان کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم کارت به نام شخص متقاضی برای ثبت نام
  • کد ملی (هر کدملی یک خودرو)
  • سن (بالای 18 سال)
  • برای کلیه طرح های)به جز فروش فوق العاده خودرو ساینا) تا اطلاع ثانوی، محدودیت فاصله زمانی آخرین خرید، از سایر خودروسازها (48 ماهه) ملاک می‌باشد.
  • برای طرح فروش فوق العاده انواع خودرو ساینا ، محدودیت فاصله زمانی آخرین خرید خودرو توسط متقاضی، 24 ماه می‌باشد.
  • تبصره: الزام نداشتن پلاک فعال انتظامی برای طرح های فروش فوق العاده، فوری و پیش فروش مشمول قرعه کشی ملاک عمل قرار خواهد گرفت
  • در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی (شرایط عمومی و اختصاصی) در هر مرحله تا قبل از تحویل خودرو ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می شود و وجه مشتری حداکثر ظرف مدت 20 روز به وی مسترد می گردد و هیچگونه مسئولیتی از بابت تحویل خودرو متوجه مجری طرح و خودروساز نخواهد بود.
  • دارا بودن گواهینامه رانندگی خودرو الزامی است
  • امکان صلح در قراردادهای فروش وجود ندارد
  • صحت سنجی مندرجات سجلی و پستی بر اساس سامانه امتا

 

همه چیز در مورد سامانه یکپارچه خودرو آبان 1401 - متن 3

همه چیز در مورد سامانه یکپارچه خودرو آبان 1401

همه چیز در مورد سامانه یکپارچه خودرو آبان 1401

 

  • غیرفعال نمودن گارانتی خودرو پس از 5 ماه و 1000 کیلومتر از تاریخ تحویل در صورت عدم مراجعه برای سرویس اولیه.
  • توجه به آدرس درگاه پرداخت اینترنتی و اطمینان از اینکه آدرس آن، صرفاً و بدون هیچ حرف یا علامت اضافه و کم، با کلمهhttps شروع و صرفاً با عبارت shaparak.ir به پایان می‌رسد.
  • از آنجا که به منظور شفاف سازی زنجیره نقل و انتقالات خودرو و جزییات معاملات آن؛ کلیه اطلاعات سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مطابق تبصره ۴ آیین نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی در اختیار سامانه جامع تجارت، قرار می گیرد؛ اینجانب با علم به کلیه مسولیتهای مترتب بر انجام این معامله بر فرد ثبت نام کننده مطابق مشخصات مندرج در سامانه فروش ؛ اقدام به ثبت نام می نمایم.
  • شرکت های خودروساز داخلی مکلفند از زمان ابلاغ این قانون یک خودروی ایرانی به قیمت کارخانه به انتخاب و به نام مادر پس از تولد فرزند دوم به بعد در هر نویت ثیت نام برای یک مرتبه تحویل دهند.
  • تبصره – در هر نوبت ثبت نام پنجاه درصد خودروها مشمول این ماده می باشند و در صورتی که تعداد متقاضیان مشمول از پنجاه درصد خودروها در هر نوبت ثبت نام بیشتر باشد، اولویت با مادرانی است که طی دوسال قبل خودرویی دریافت نکره باشند. در هر صورت، اگر تعداد متقاضیان در اولویت یا خارج از آن، بیشتر از پنجاه درصد خودروها باشد، تعیین تکلیف از طریق قرعه کشی خواهد بود و سایرین می توانند در نوبت های بعدی ثبت نام کنند. چنانچه تعداد متقاضیان، کمتر از پنجاه درصد خودروها بود، فروش مابقی خودروها بلامانع است.
  • بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، مادران متقاضی در طرح جوانی جمعیت و خانواده، حداکثر یکبار میتوانند از شرایط ثبت نام خودرو در طرح مذکور استفاده نمایند. بنابراین متقاضیانی که قبلا در طرح های مشابه خودروسازان ثبت نام آنها نهایی نشده و واریز وجه نموده اند مجاز به ثبت نام مجدد نیستند.
  • ضوابط و شرایط اعلامی ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت برای استفاده از طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در راستای اجرای بند (ف) تبصره (7) قانون بودجه سال 1401
  • در اجرای بند (ف) تبصره (7) قانون بودجه سال 1401، مالکین خودروهای فرسوده که شرایط مندرج در آیین نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و نیز آیین‌نامه موضوع ماده (8) قانون هوای پاک و اصلاحات بعدی آنها را دارا بوده و تمایل به شرکت در قرعه‌کشی از سبد فروش خودروهای تولید داخل دارند، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در سامانه یکپارچه فروش اقدام نمایند. متقاضیان مکلفند شناسه منحصر به فرد (VIN)، شماره شاسی و شماره موتور و نیز مشخصات فردی شامل نام، نام خانوادگی و کد ملی را در سامانه فروش ثبت نمایند.
  • مالکین در صورت برنده شدن در قرعه‌کشی، موظفند در اسرع وقت به یکی از مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده موجود در سایت ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت مراجعه و فرآیند اسقاط خودروی خود را حداکثر ظرف دو ماه به پایان رسانند.
  • متقاضیان واجد شرایط که در قرعه‌کشی برنده شده باشند و خودروی خود را اسقاط نموده باشند، هیچ‌گونه ادعایی در خصوص صدور و نحوه استفاده از گواهی اسقاط صادره در سامانه ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت و ارزش آن نخواهند داشت.
  • متقاضیانی که در هر مرحله از فرآیند ثبت نام تا تحویل خودروی جدید حائز شرایط و ضوابط قانونی و ابلاغی در بخشنامه نباشند، در هر مرحله از فرآیند از ادامه فرآیند باز خواهند ماند و مجری طرح و خودروساز هیچگونه تعهدی در قبال آنان نخواهند داشت.
  • وزارت صمت در راستای اجرای بند (ف) تبصره (7) قانون بودجه سال 1401، موظف به اختصاص سهمیه لازم مندرج در قانون می باشد که در این دوره عرضه خودرو 20% از ظرفیت را جهت جایگزینی خودروهای فرسوده اختصاص داده است و استعلامات لازم در خصوص شمولیت خودروی فرسوده از ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور صورت خواهد گرفت.
  • لازم به ذکر است در صورتی که متقاضیان استفاده از این طرح، واجد شرایط تشخیص داده شوند می بایست فرایند اسقاط و ثبت نام در شرکت های خودروساز را مطابق قوانین،الزامات و مراحل اعلام شده توسط ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور و بخشنامه های شرکت های خودروساز انجام داده و ادامه فرآیند را از این دو مرجع پیگیری نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ضوابط و شرایط استفاده از طرح جایگزینی خودروهای فرسوده به سایت ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت و شرکت های خودروساز مراجعه شود.
  • این محدودیت ها شامل کلیه خودروهای قابل عرضه توسط شرکت های خودروسازی چه در طرح های قرعه کشی و چه طرح های خارج از قرعه کشی می شوند.

 

 

همه چیز در مورد سامانه یکپارچه خودرو آبان 1401

سامانه یکپارچه خودرو راهکاری ناکارامد!

به دلیل رشد غیر معمول قیمت خودرو ها در بازار داخلی، شرکت های خودور سازی با کاهش قابل توجه در فروش خودرو مواجه شدند به همین دلیل تصمیم به فروش خودرو صفر با قیمت کارخانه ای ( تقریبا نیم بهای بازار آزاد خودرو) به صورت قرعه کشی  گرفتند.

طبیعتا این اقدام باعث ورود دلالان و افراد سودجو به این بازار شد.

 

حتما بخوانید:

لیستی از 15 امداد خودرو برتر در استان تهران + قیمت

امداد خودرو همراه همیشگی شماست

نظرات بسته شده است.