اصول اولیه در شناخت بدنه خودرو

چرخ و لاستیک ماشین و پیچ چرخ ها با امداد خودرو

اصول اولیه در شناخت بدنه خودرو

 

اصول اولیه در شناخت بدنه خودرو  موضوع این مقاله است، تا پایان این مطلب همراهمان باشید.

مواد اولیه بدنه خودرو، در خودروهای مختلف متفاوت می باشد. مواد مذکور برای هر خودرو بسته به مزایا، کیفیت و ویژگی‌هایی که دارند و ارائه می‌نمایند، انتخاب می‌گردند. به همین دلیل مواد اولیه بدنه خودرو در خودروهای موجود در بازار اکثراً با هم متقاوت می باشند. به عنوان یک قاعده کلی، دلایل اصلی که وجود مواد مختلف در ساخت بدنه خودرو  را توجیه می‌کند، کاهش وزن و افزایش استحکام و ایمنی مجموعه از طریق استفاده از مواد سبک‌تر، اما بادوام‌تر است. به منظور آشنایی بیشتر با این مواد در این مقاله با ما در سایت امدادچی، بهترین امداد خودرو ایران همراه هستید.

 

امداد خودرو امدادچی، امداد خودرو شبانه روزی، امداد خودرو جاده ای

 

اصول اولیه در شناخت بدنه خودرو

 

اصول اولیه در شناخت بدنه خودرو - بدنه خودرو 01

 

معرفی مواد اولیه بدنه خودرو

  • آلیاژهای آلومینیوم
  • رزین‌های ترموست با فایبرگلاس یا کربن
  • آلیاژهای منیزیم
  • آلیاژهای آهن: فولاد و فولادهای آلیاژی
  • شیشه
  • پلاستیک‌ها و آلیاژهای آن‌ها، اعم از تقویت شده یا غیر تقویت شده

 

از بین پنج ماده اولیه مورد استفاده رد ساخت بدنه خودروها، فولاد بیشترین استفاده را دارد و بعد از آن پلاستیک، آلومینیوم و فایبرگلاس که در حال حاضر کمتر در SUVها (عامینه: شاسی بلند) استفاده می‌شود. علاوه بر این، در تولید  برخی از وسایل نقلیه مدرن ، از یکپارچه سازی مواد اولیه بدنه خودروی، همچون منیزیم و فیبر کربن استفاده می شود.

فولاد و انواع آلیاژ های آن، در اکثر خودروها به خصوص در خودروهای درجه متوسط ​​و پایین استفاده می شود. همچنین در خودروهای میان رده، اغلب می‌توانید قطعاتی از جنس آلومینیومی، مانند درب محفظه خودرو یا همان کاپوت و … را یافت. برعکس، وقتی صحبت از خودروهای درجه یک می‌شود، قطعات آلومینیومی اولویت دارند. خودروهایی در بازار وجود دارند که بدنه آن‌ها تقریباً به طور کامل از آلومینیوم تولید می گردد.( مانند: آئودی TT، آئودی Q7 یا رنج روور ایووک)

همچنین لازم به ذکر است که رینگ‌ها می‌توانند فولادی فرفورژه باشند که با روکش‌های ساخته شده از پلاستیک یا آلیاژ آلومینیوم یا منیزیم تزئین شده‌اند. از طرفی پلاستیک به عنوان مواد اولیه بدنه خودرو به میزان بسیار قابل توجهی در خودروهای مدرن (تا 50 درصد قطعات، در برخی خودروها) به خصوص در فضای داخلی خودرو وجود دارد. در مورد مواد اولیه بدنه خودرو، پلاستیک در سپرهای جلو و عقب، کیت‌های بدنه و بدنه آینه‌های دید عقب و همچنین قالب‌ها و برخی عناصر تزئینی دیگر یافت می‌شود. برخی از مدل‌های رنو وجود دارند که دارای گلگیرهای جلو پلاستیکی یا نمونه دیگری هستند که کمتر رایج هستند، به عنوان مثال مواد اولیه بدنه خودروی سیتروئن C4 کوپه مواد مصنوعی است.

 

اصول اولیه در شناخت بدنه خودرو - بدنه خودرو 02

شماره تماس یدک کش خودرو به صورت شبانه روزی

 

پس از شیشه، پلاستیک‌ها در رتبه بعدی مواد اولیه بدنه خودرو قرار می‌گیرند که معمولاً از پلاستیک‌های تقویت شده استفاده می‌شود و یک ماده مرکب برای اجزای ساختاری مانند سپرهای جلو و عقب تشکیل می‌دهند. علاوه بر این، از رزین‌های مقاوم در برابر حرارت از پلی استر یا اپوکسی نیز به عنوان ماده اولیه بدنه خودرو استفاده می‌شود که در نتیجه کامپوزیت‌ها را تشکیل می‌دهند. آن‌ها عمدتاً در لوازم جانبی خودرو و برای تیونینگ استفاده می‌شوند، اگرچه در برخی از مدل‌های رنو اسپیس، بدنه تماماً از این ماده ساخته شده است. همچنین می‌توان از آن‌ها در برخی از قسمت‌های خودرو مانند گلگیرهای جلو (سیتروئن C8 2004 یا عقب سیتروئن زانتیا) استفاده کرد.

 

 

اصول اولیه در شناخت بدنه خودرو

دانلود کتاب شماره گذاری و احراز اصالت خودرو

اصول اولیه در شناخت بدنه خودرو

لیست قطعات بدنه خودرو

اصول اولیه در شناخت بدنه خودرو

پولیش بعد از رنگ خودرو

 

اصول اولیه در شناخت بدنه خودرو - بدنه خودرو 3

اصول اولیه در شناخت بدنه خودرو

زمان پولیش بعد از نقاشی

اصول اولیه در شناخت بدنه خودرو

شرکت قطعات بدنه خودرو

اصول اولیه در شناخت بدنه خودرو

دریافت نوبت اصالت خودرو چیست

اصول اولیه در شناخت بدنه خودرو

استعلام شماره موتور خودرو

 


حتما بخوانید:

لیستی از 15 امداد خودرو برتر در استان تهران + قیمت

امداد خودرو همراه همیشگی شماست

 

 

 

 

نظرات بسته شده است.