5 راهکار برای روشن کردن خودرو در هوای سرد زمستانی

5 راهکار برای روشن کردن خودرو در هوای سرد زمستانی

5 راهکار برای روشن کردن خودرو در هوای سرد زمستانی + راهنمایی های امداد خودرو تهران

 

هوای سرد یخبندان می‌تواند روی باتری‌های خودرو تأثیر بگذارد. به همین دلیل مهم است که برای فصل زمستان و مشکلات خودرویی که ممکن است به وجود بیاید، آماده باشید. بعد از پرش بخوانید تا بدانید وقتی ماشین شما روشن نمی شود چه کاری انجام دهید و از قبل برای جلوگیری از این مشکل چه کاری می توانید انجام دهید.

5 راهکار برای روشن کردن خودرو در هوای سرد زمستانی

5 راهکار برای روشن کردن خودرو در هوای سرد زمستانی

روشن کردن خودرو در هوای سرد زمستانی با امداد خودرو تهران

 

سریع ترین راه مهاجرت

 

1.تخلیه الکتریکی باتری را به حداقل برسانید

در حالت ایده آل، این کار زمانی انجام می شد که ماشین آخرین بار قبل از هوای سرد استفاده شده بود. اما انجام این مراحل درست قبل از شروع به شما بهترین شانس را برای شروع می دهد.

 

  • درهای ماشین را ببندید (بیشتر برای خاموش نگه داشتن چراغ بالای سر)
  • تمام لوازم جانبی را خاموش کنید ؛ این شامل بخاری/دمنده، رادیو و چراغ ها می شود.

2.کلید را برای شروع بچرخانید و آن را تا 10 ثانیه نگه دارید

آن را بیش از 10 ثانیه نگه ندارید، زیرا کار بیش از حد استارتر احتمال شروع آن را افزایش نمی دهد.
  • اگر کلید را در احتراق قرار دادید، آن را بچرخانید و بررسی کنید که آیا داشبورد روشن می شود یا خیر. اگر این کار را انجام دهید، حداقل مقداری شارژ در باتری وجود دارد – نشانه خوبی است.
  • اگر صدایی (بدون صدای موتور راه اندازی یا بدون تیک تیک) با چرخاندن کلید و نبود چراغ روی داشبورد وجود ندارد، به احتمال زیاد باتری کاملاً از بین رفته است. توقف کنید و برای پرش باتری کمک بگیرید. هیچ مقدار استارت خودرو را روشن نمی کند مگر اینکه مشکل باتری حل شود.
  • تردید خوب است – به موتور آسیب نمی رساند. کلید را بچرخانید و سعی کنید موتور را روشن کنید. امیدوارم با یا بدون تردید راه اندازی شود.
  • اگر تیک تاک وجود داشته باشد، اما بدون چرخش موتور، ممکن است قدرت باتری به اندازه کافی برای شروع احتراق وجود نداشته باشد. در این نقطه توقف کنید، زیرا باتری آنقدر خالی شده است که به درستی شروع به کار نمی کند.
  • اگر موتور نمی تواند لنگ بزند، چند دقیقه صبر کنید و دوباره امتحان کنید. گاهی اوقات این باعث می شود که مقداری شارژ باقیمانده در باتری ایجاد شود و احتمالاً به اندازه کافی برای روشن شدن موتور است.

3.اگر ماشین روشن نشد، اجازه دهید باتری بازیابی شود

اگر ماشین شما بعد از ده تا بیست ثانیه شروع به کار نکرد، توقف کنید و قبل از شروع مجدد یک یا دو دقیقه صبر کنید. این به باتری زمان بازیابی می دهد و کمی گرم می شود. بیشتر به موتور استارت اجازه می دهد تا خنک شود.
  • اگر ماشین به استارت نزدیک می شود، اما کند به نظر می رسد، به آن استراحت دهید و دوباره امتحان کنید. اگر باتری هیچ تلاشی برای چرخاندن موتور انجام ندهد، تخلیه شده و باید آن را پرش کنید.
  • اگر پس از چندین بار تلاش، استارت هنوز ضعیف است، ممکن است لازم باشد باتری را گرم کنید. می توانید این کار را با برداشتن و آوردن آن به داخل انجام دهید، اما توجه داشته باشید که ممکن است برای مدتی پس از نصب مجدد، نشانه ای از خطا داشته باشید. با خارج کردن باتری به خودرو آسیبی نخواهید رساند. از هوای بسیار سرد، ممکن است تا 2 ساعت طول بکشد تا باتری به اندازه کافی گرم شود تا آمپر موجود آن افزایش یابد.

4.با دفترچه راهنمای مالک مشورت کنید

امروزه تقریباً هر خودرویی دستورالعمل‌های استارت سرد را در دفترچه راهنمای کاربر دارد که به شما دستور می‌دهد از مقدار کمی دریچه گاز برای کمک به استارت سرد استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر به دفترچه راهنمای اپراتور خودرو خود مراجعه کنید.
  • اگر دفترچه راهنمای مالک خودرو خود را ندارید، می‌توانید یکی از آن را از یک فروشنده خودرو سفارش دهید، یکی را در حیاط نجات پیدا کنید یا در زنجیره قطعات خودرو به دنبال آن بگردید.
  • همچنین می توانید بسیاری از کتابچه های راهنمای مالک را به صورت آنلاین پیدا کنید. سعی کنید “راهنمای مالک خودرو” را در یک موتور جستجوی معتبر تایپ کنید و به دنبال نتایج مرتبط باشید.

5.برای خودروهای قدیمی‌تر از حدود 1985، با موتورهای کاربراتوری، در حالی که هنوز پارک هستید، به آرامی پدال گاز را فشار دهید.

پدال گاز را یکبار فشار دهید و سپس رها کنید. این مقدار کمی سوخت را در ورودی تخلیه می کند که می تواند به پیشبرد کار کمک کند. توجه داشته باشید که با موتورهای انژکتوری نیازی به این کار نیست. اگر ماشین شما جدیدتر از حدود 1990 است، دارای تزریق سوخت الکترونیکی است.

راهایی  از باتری خراب ماشین – امداد خودرو تهران

1.اگر باتری کاملا شروع به کار نکرده، آن را روشن کنید

اگر استارت اصلاً ورق نخورد، احتمالاً باتری شما تمام شده است. اکنون زمان شروع یک پرش است. برای تکمیل پرش به مجموعه ای از کابل های جامپر و یک داوطلب با یک ماشین در حال اجرا نیاز دارید.

2.ماشین در حال حرکت را تا جایی که ممکن است نزدیک به ماشین با باتری خاموش قرار دهید.

در صورت امکان، می‌خواهید قسمت‌های جلوی خودروها روبه‌رو باشند.
  • یک راه آسان برای به خاطر سپردن نحوه وصل کردن کابل های جامپر این است که “قرمز-مرده، قرمز-زنده” را به خاطر بسپارید. گیره قرمز را به تیرک قرمز باتری مرده وصل کنید، سپس گیره قرمز را به تیرک قرمز روی ماشین در حال حرکت، و سپس برعکس را برای گیره های مشکی انجام دهید. پست سیاه به ماشین “زنده” و در آخر گیره سیاه به ماشین “مرده”. لطفاً توجه داشته باشید که گیره سیاه روی ماشین “مرده” باید یا به پیچ موتور بدون رنگ یا پایه نصب دینام متصل شود، نه خود پایانه باتری. این برای جلوگیری از اتصال کوتاه است.
برای رفع تمامی مشکلات ماشین خود در هر شرایطی از امداد خودرو تهران کمک بخواهید.

خدمات امداد خودرو تهران

 

5 راهکار برای روشن کردن خودرو در هوای سرد زمستانی

5 راهکار برای روشن کردن خودرو در هوای سرد زمستانی

 

نظرات بسته شده است.