علت کاهش قدرت موتور خودرو + 7 راه حل امداد خودرو ایران برای تعمیر آن

علت کاهش قدرت موتور خودرو + 7 راه حل امداد خودرو ایران برای تعمیر آن - شاخص

علت کاهش قدرت موتور خودرو + 7 راه حل امداد خودرو ایران برای تعمیر آن، امدادچی در خدمت شماست.

چرا موتور خودرو ضعیف می شود؟چطور از کاهش قدرت موتور خودرو پیشگیری کنیم؟

علت کاهش قدرت موتور خودرو چیست؟

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است توان خودرو شما از بین برود. زمانی که پای شما کاملاً روی پدال گاز قرار دارد و ماشین شما سرعتش را افزایش نمی دهد یا به تدریج قدرت خود را از دست می دهد بیشتر قابل توجه است. از دست دادن قدرت در ماشین شما می تواند ناامید کننده باشد، اما نگران نباشید امداد خودرو تهران، اینجاست تا با این راهنمای مفید به شما کمک کند. پس از خواندن این مطلب می‌توانید علائم متداول کاهش قدرت در خودرو را شناسایی کنید و در راه رفع افت قدرت موتور خودرو خود باشید.

 

علت کاهش قدرت موتور خودرو

چه چیزی می تواند باعث اتلاف توان در خودرو شود؟

 

ممکن است خودروی شما به دلایل زیادی قدرت خود را از دست بدهد، اما این دلایل را می توان در 3 زمینه کلی دسته بندی کرد:

  • یک مشکل مکانیکی 
  • از دست دادن قدرت در خودرو ممکن است به دلیل گرفتگی فیلتر بنزین یا فشرده سازی کم باشد.
  • خرابی محرک ها 
  • از دست دادن نیروی موتور در خودرو به دلیل شمع بد یا پمپ بنزین بد است.
  • اختلال در عملکرد سنسورها 
  • از دست دادن قدرت در خودرو به دلیل هرگونه نقص در سنسورهای مربوط به سیستم EFI

 

نمونه هایی از دلایل رایج کاهش قدرت در خودرو – علت کاهش قدرت موتور خودرو

گرفتگی فیلتر سوخت

گرفتگی یا کثیف بودن فیلتر بنزین به این معنی است که ناخالصی هایی که باید فیلتر شوند به موتور اصلی رسیده و مشکل ایجاد می کنند. این می تواند منجر به از دست دادن قدرت در ماشین شما شود و حتی آسیب های دائمی به همراه داشته باشد.

گرفتگی اگزوز

با گذشت زمان اگزوز شما ممکن است شروع به مسدود شدن کند. عاقلانه است که بررسی کنید که هیچ زباله ای مانع اگزوز نشده باشد یا هر چند وقت یکبار آن را تمیز کنید. اگر اگزوز شما بهترین عملکرد را نداشته باشد، احتمالاً منجر به از دست دادن نیرو در ماشین شما می شود.

علت کاهش قدرت موتور خودرو + 7 راه حل امداد خودرو ایران برای تعمیر آن

علت کاهش قدرت موتور خودرو + 7 راه حل امداد خودرو ایران برای تعمیر آن

مشکل MAS (سنسور جریان هوای جرمی) – علت کاهش قدرت موتور خودرو

اگر سیستم MAS شما خراب است، نمی تواند با موتور ارتباط برقرار کند که چه مقدار جریان هوا وارد و خارج می شود. این می تواند عاملی در کاهش قدرت خودرو شما باشد.

مشکلات شمع

شمع ها احتراق موتور شما را مشتعل می کنند و اگر مشکلی در شمع وجود داشته باشد موتور شما آسیب می بیند و قدرت خود را از دست می دهد. تعویض برای جلوگیری از اتلاف نیرو در خودرو ضروری است.

مسائل مربوط به فشرده سازی – علت کاهش قدرت موتور خودرو

این بخش اساسی از قدرت خودرو است. اگر تراکم سیلندر ماشین شما خیلی کم باشد، از دست دادن قدرت در ماشین شما عالی خواهد بود. این را در اسرع وقت توسط یک متخصص بررسی کنید.

مشکل در پمپ بنزین

پمپ بنزین سوخت موتور را تامین می کند و بخش مهمی از عملکرد خودرو است. اگر پمپ بنزین مشکلی داشته باشد، ممکن است به این معنی باشد که سوخت کافی به موتور نمی رسد و باعث کاهش قدرت می شود، زیرا بدون سوخت لازم نمی تواند به قدرت کامل برسد.

مشکلات مربوط به فیلتر هوا – علت کاهش قدرت موتور خودرو

فیلتر هوا اطمینان حاصل می کند که هیچ ناخالصی با موتور مخلوط نمی شود و اطمینان حاصل می کند که خودرو تا حداکثر توان بالقوه خود کار می کند. از آنجا که هر ناخالصی از طریق آن می تواند بر موتور تأثیر منفی بگذارد.

همانطور که می بینید دلایل زیادی وجود دارد که خودروی شما ممکن است قدرت خود را از دست بدهد. تشخیص اینکه کدام یک از دلایل ممکن است بدون کمک حرفه ای باشد، ممکن است سخت باشد. خوشبختانه، بسیاری از این مشکلات را می توان با یک سرویس تمیز کردن ساده برای خلاص شدن از شر آلودگی، توسط یک متخصص برطرف کرد. پس از یک سرویس تمیز کردن، یک ماشین به اندازه نو به حالت کامل برمی‌گردد.

اگر فکر می کنید ماشین شما به هر یک از دلایل بالا قدرت خود را از دست داده است. برای رفع سریع این مشکل با ما تماس بگیرید و در همان روز با ماشین خود حرکت کنید.

 

چرا وقتی گاز را فشار می دهم ماشین من شتاب نمی گیرد؟

تمام دلایلی که در بالا توضیح داده شد می تواند در کاهش قدرت خودرو شما نقش داشته باشد. در بیشتر موارد به دلیل گرفتگی اگزوز یا پمپ بنزین است که نیاز به تمیز کردن سریع توسط یک متخصص دارد. یا معمولاً یک شمع بد که موتور شما را با قدرت کامل متوقف می کند.

در هر صورت باید خودرو را توسط یک متخصص بررسی کنید تا افت انرژی حرکتی را برطرف کند.

با ما تماس بگیرید تا ماشین خود را در همان روز دوباره روشن کنید!

 

چرا هنگام رانندگی ناگهان شتاب  خودرو من قطع می شود؟

محتمل ترین مشکل این است که یک قطعه مسدود شده است. گرفتگی فیلتر بنزین رایج ترین دلیل است، اگرچه از دست دادن توان در خودروی شما نیز می تواند نشان دهنده مشکلات پمپ بنزین یا خط سوخت باشد. ناخالصی ها یا زباله ها ممکن است سیستم را مسدود کنند، که باعث از بین رفتن نیروی خودرو می شود.

دلیل کاهش قدرت موتور پراید

خودرو پراید نیز مانند تمامی خودرو ها نیازمند رسیدگی و بررسی دقیق توسط تعمیرکاران است و تمامی موارد گفته شده در بالا شامل حال این خودرو محبوب ایرانیان، نیز می شود.

 

امداد خوردو تهران همراه همیشگی شماست.

خدمات ویژه ما: امداد خوردو جاده ای، امداد خوردو شبانه روزی، خودرو بر ترهان، خودرو سوار تهران

نظرات بسته شده است.