چرا در حال رانندگی چرخ جلو صدا می دهد؟

چرا در حال رانندگی چرخ جلو صدا می دهد؟ حل مشکل چرخ جلو با راهنمایی امداد خودرو تهران

رفع مشکلات چرخ جلو، تعمیر در محل چرخ جلو، تعمیر پلوس چرخ جلو در محل، امداد خودرو شبانه روزی

 

چرا در حال رانندگی چرخ جلو صدا می دهد؟

چرا در حال رانندگی چرخ جلو صدا می دهد؟

چرا در حال رانندگی چرخ جلو صدا می دهد؟

امداد خودرو تهران نقل قول می کند:

از آنجایی که چرخ جلو خودرو ها نقش مهمتری در رانندگی دارند، بیشتر از چرخ های عقب مورد توجه هستند.

چرخ های جلو در همه ماشین ها هم نیروی موتور را دریافت می کنند و هم زاویه و راستای حرکت را مشخص می کنند زیرا چرخ های عقب فقط دنبال کننده چرخ جلو هستند.

خرابی چرخ جلو در زمان رانندگی می تواند خطرات بیشتری از چرخ های عقب ایجاد نماید.

 

چرا در حال رانندگی چرخ جلو صدا می دهد؟

چرا در حال رانندگی چرخ جلو صدا می دهد؟

چرا در حال رانندگی چرخ جلو صدا می دهد؟

صدای بلبرینگ چرخ در مقایسه با صدای لاستیک

خطاب به امداد خودرو و تعمیرکاران خودرو:
وقتی مشتری وسیله نقلیه ای با صدای غرش یا زوزه از چرخ برای شما می آورد، چه می کنید؟ در بیشتر موارد، ممکن است از لاستیک فرسوده یا یاتاقان فرسوده ناشی شود. تشخیص آن آسان نیست، اما راه‌هایی برای تعیین علت این مشکل وجود دارد.
1.ابتدا، وسیله نقلیه را آزمایش کنید، ببینید آیا می توانید تعیین کنید که صدا از کجا می آید یا خیر. در صورت امکان، یک نفر در عقب سوار شود تا ببیند صدا از چرخ عقب می آید یا خیر.
2.در مرحله بعد، دست خود را روی لاستیک ها بکشید تا الگوی سایش ناهموار مانند حجامت یا لبه های تیز را بررسی کنید. این امر باعث ایجاد صدای جاده می‌شود و همچنین نشان‌دهنده مشکل سیستم تعلیق مانند ساییدگی پایه‌ها، فرسودگی اتصالات توپی و شل یا فرسوده شدن میله‌های اتصال است. همچنین می تواند ناشی از تراز نادرست هم جهت جلو و هم در برخی خودروها، تراز عقب باشد.
3.اگر لاستیک ها سالم به نظر می رسند، بلبرینگ هاب یا بلبرینگ چرخ های عقب را بررسی کنید. برخی از خودروها دارای یاتاقان‌های توپی در همه چرخ‌ها هستند، برخی دیگر ممکن است دارای بلبرینگ چرخ‌های مخروطی در عقب و یاتاقان‌های توپی در جلو باشند. خودروهای قدیمی ممکن است دارای یاتاقان های چرخ های مخروطی در جلو و یاتاقان های محور مهر و موم شده در عقب باشند.

4.وقتی توانستید تشخیص دهید که صدا از کجا می آید، وسیله نقلیه را بالا بیاورید و لاستیک را بچرخانید تا ببینید آیا صدای بلبرینگ را می شنوید. سمت مخالف را نیز امتحان کنید تا ببینید آیا می توانید متوجه تفاوت در صدا شوید.

5.ما این راهنمای نویز را برای صرفه جویی در زمان کار شما جمع آوری کرده ایم. می‌توانید از تکنسین‌های خود بخواهید صدایی را که بهترین توصیف کننده آنچه می‌شنوند در لیست زیر پیدا کنند. از آنجا، آنها ممکن است بتوانند بفهمند که موضوع چیست.

چرا در حال رانندگی چرخ جلو صدا می دهد؟

به نقل از امداد خودرو تهران:
اگر سر و صدا بیشتر “رشد” است، پس احتمالا مشکل از یاتاقان چرخ خراب است. هر چه سریعتر رانندگی کنید ممکن است صدا بیشتر شود.
چرا در حال رانندگی چرخ جلو صدا می دهد؟ - متن

چرا در حال رانندگی چرخ جلو صدا می دهد؟

چرا در حال رانندگی چرخ جلو صدا می دهد؟

صدای ضربه زدن یا کلیک کردن

شایع ترین علل از زبان امداد خودرو تهران:
بلبرینگ چرخ یا آسیب دیدگی مفصل CV خارجی صدای ضربه زدن یا صدای کلیک که از زیر وسیله نقلیه شما می آید معمولاً به دلایل زیر ایجاد می شود:
لرزش نهایی بلبرینگ بیش از حد مفصل CV خارجی فرسوده یا آسیب دیده اگر مشکل از یاتاقان چرخ فرسوده باشد، معمولاً این صدا را هنگام پیچیدن یا چرخش تند با سرعت متوسط ​​می شنوید. اتصال بد CV را می توان در سرعت های پایین با فرمان تا یک طرف یا طرف دیگر شنید. بررسی هر دو یاتاقان چرخ و اتصال(های) CV ضرری ندارد.
چرا در حال رانندگی چرخ جلو صدا می دهد؟
صدای ضربه زدن یا ضربه زدن شایع‌ترین دلایل امداد خودرو تهران:
یاتاقان‌های نامناسب چرخ، لکه‌های صاف در لاستیک، لاستیک‌ها کم باد شده، یا تراز نادرست لاستیک‌ها اگر مشکل از یاتاقان چرخ فرسوده باشد، صدای تق تق می شنوید زیرا بلبرینگ آنطور که باید آزادانه نمی چرخد. لاستیک نامناسب نیز می تواند باعث صدای ضربه زدن یا ضربه زدن شود. برای دقیق تر شدن:
چرا در حال رانندگی چرخ جلو صدا می دهد؟
یک نقطه صاف در یک لاستیک
لاستیک های کم باد شده لاستیک های نادرست تراز شده اند بهترین راه برای پی بردن به علت این صدا این است که ابتدا چرخها را بررسی کنید. اگر لاستیک ها ظاهر خوبی دارند، بلبرینگ چرخ ها را بررسی کنید.
چرا در حال رانندگی چرخ جلو صدا می دهد؟
صدای زوزه کشیدن شایع ترین علل:
یاتاقان چرخ یا شل بودن پیش بار بلبرینگ چرخ یاتاقان چرخ فرسوده می تواند صدای زوزه ایجاد کند. اگر هنگام چرخش صدای غرش می‌شنوید، احتمالاً بلبرینگ چرخ خراب است. شما همچنین می توانید این نویز را در یک پیش بار یاتاقان پینیون شل ردیابی کنید. این احتمالاً زمانی است که فقط هنگام کاهش سرعت صدا را می شنوید.

صدای جیغ یا سایش از لاستیک

چرا در حال رانندگی چرخ جلو صدا می دهد؟

اگر این صدا را می شنوید، ممکن است مشکل از یاتاقان چرخ خراب باشد. برای تایید آن، سرعت خودرو را تغییر دهید. اگر با سرعت بیشتری که رانندگی می کنید صدا بدتر می شود، مطمئناً بلبرینگ چرخ خراب است. اگر سر و صدا ثابت بماند، ممکن است مشکل به جای تایرها باشد.
این صدا ممکن است ناشی از بادکردن کم لاستیک ها یا تراز نادرست لاستیک ها باشد. این مسائل باعث می‌شود که بخشی از لاستیک‌ها (یا یک لاستیک) روی روسازی ساییده شود. که باعث ایجاد صدای جیغ می شود.

چرا در حال رانندگی چرخ جلو صدا می دهد؟

گاهی ممکن است هر دو مورد همزمان  باشد

امداد خودرو تهران معتقد است در موارد شدید، خرابی بلبرینگ چرخ می تواند باعث سایش غیرعادی لاستیک شود. وقتی این اتفاق می‌افتد، صدایی که می‌شنوید هم ناشی از خرابی یاتاقان چرخ و هم لاستیک فرسوده است. اگر هنوز مطمئن نیستید که مشکل در لاستیک‌ها یا یکی از یاتاقان‌های چرخ است، شایع‌ترین علائم هر مشکل را بررسی کنید:

شایع ترین علائم لاستیک های فرسوده

توضیحات امداد خودرو تهران:

  • چراغ هشدار لاستیک (در برخی خودروهای مدرن)
  • پایین بودن حجم  آج لاستیک
  • لاستیک های ترک خورده
  • سایش نامنظم لاستیک
  • لرزش لاستیک

شایع ترین علائم بلبرینگ خراب و چرخ فرمان از زبان امداد خودرو تهران:

  • شل بودن
  • لرزش در فرمان
  • انحراف خودرو در جهتی خاص
  • بازی در چرخ ها

چرا در حال رانندگی چرخ جلو صدا می دهد؟

اهمیت استفاده از قطعات تعویض با کیفیت

اگر در حال تعویض یک بلبرینگ توپی چرخ خراب هستید، می‌خواهید مطمئن شوید که تکنسین‌های شما از قطعات جایگزین با کیفیت بالا استفاده می‌کنند یا خیر، امداد خودرو تهران پیشنهاد می دهد:
استفاده از قطعات تعویضی با کیفیت بالا: بازگشت ها را کاهش می دهد مشتریان شما را در جاده ایمن نگه می دارد رضایت مشتری را تضمین می کند این پست به شما کمک می کند تا یک سازنده قطعات با کیفیت را پیدا کنید. GMB سازنده قابل اعتماد مجموعه هاب با کیفیت OE و بلبرینگ چرخ است. این صفحه را بررسی کنید تا بدانید چرا بلبرینگ چرخ و مجموعه توپی GMB انتخاب اصلی هستند.
——————————————————————————————————–
سایر مقالات ما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *